NADMIAR NAGRÓD

Nie zdoła jednak rozwiązać wszystkich problemów z utrzymaniem ładu. Poza  tym   trzeba  tu jeszcze zwrócić uwagę na dwie sprawy. Po pierwsze, to, co według jednych uczniów jest nagrodą lub przywilejem, przez innych może być spostrzegane inaczej. Zapewne wpływ na to mają wiek uczniów i ich środowisko domowe. Skuteczny nauczyciel bada wpierw, czy nagrody i przywileje, które zamierza wykorzystać, mogą okazać się skuteczne. Po drugie, nadmiar nagród zewnę­trznych może utrudnić starania o to, żeby uczniowie podejmowali trud nauki ze względu na nią samą, żeby pracowali samodzielnie i dopracowali się ładu autonomicznego.

Witaj na moim serwisie! Wychowuję dwoje dzieci w wieku szkolnym. Bloga postanowiłam stworzyć w formie hobby jest on moją forma oderwania się od codziennych obowiązków i możliwością podzielenia się z Wami moimi przemyśleniami. Zapraszam do czytania i komentowania!