PLANOWANIE NARAD
Powodzenie narady zależy od tego, jak ją nauczyciel przygotuje, jak zostanie przeprowadzona i co wydarzy się później. Zaplanowanie i prowadzenie narady wymaga tyle samo starań co każde inne działanie dydaktyczne. Przygotowując się do narady, nauczyciel powinien przemyśleć, co chce dzięki niej osiągnąć, i obmyśleć kilka problemów do dyskusji, by mieć je na podorędziu, gdyby uczniowie nie wystąpili z żadnym własnym problemem. Najważniejsze, żeby ogólny plan zajęć szkolnych przewidywał regularne odbywanie narad nieformalnych. W szkołach podstawowych są nauczyciele, którzy zaczynają od narady nieformalnej każdy dzień nauki; inni naradą taką kończą dzień, jeszcze inni organizują narady raz w tygodniu. W większości szkół średnich narady nieformalne odbywają się rzadziej, na przykład co drugi tydzień, chyba że powstaną problemy wymagające szybszego rozwiązania. Ważne jest nie tyle częste, ile regularne odbywanie narad nieformalnych.